21 listopada 2015

ZA DARMO- PRAWO DZIAŁANIA


Prawo Przyciągania i Prawo Inkubacji, o których pisałem poprzednio, pokazywały zdolności naszego umysłu do przyciągania oczekiwanych rezultatów jakie mają się pojawić w naszym życiu.
Zdolność umysłu do selekcjonowania sytuacji i koncentracji na tematach, które są dla niego istotne prowadzi nas do tego, że po jakimś czasie od „zasiania ziaren rezultatów” pojawiają się na naszej drodze osoby, sytuacje i okoliczności, które są odpowiedzią umysłu na oczekiwania. Przejawia się to tym, że „nieoczekiwanie” spotykamy trenera osobistego, po tym jak na serio planujemy zadbać o swoją sylwetkę, albo „wpada nam w oko” książka o podróżach, gdy planujemy nową wyprawę zagraniczną. Może też zdarzyć się sytuacja, w której ktoś zaproponuje nam pracę zleconą, kiedy pragniemy zwiększyć nasze dochody. Prawa: Przyciągania i Inkubacji  nie stworzą jednak trwałych rezultatów bez trzecie ważnego elementu-  DZIAŁANIA.  Możemy „przyciągnąć’ do naszego życia nowe okoliczności, ale gdy to się stanie, czeka nas test, który można streścić pytaniem:
 Czy na prawdę jesteśmy gotowi na nowe rezultaty?
Nowe rezultaty wymagają PODEJMOWANIA DZIAŁANIA, a to naraża nas na DYSKOMFORT. Dlatego sporo osób przestaje działać, lub w ogóle nie podejmuje działań, bo boją się wyjść ze STREFY KOMFORTU.
Dlatego spotkany trener osobisty nie zaciągnie nas na siłownię jeśli sami się tam nie zaprowadzimy.  Znaleziona książka o wymarzonym kraju, nie kupi za nas biletu lotniczego i nie spakuje plecaka na drogę. Nowa propozycja pracy nie zaciągnie nas do działania jeśli nie przełamiemy oporów przed robieniem czegoś nowego.
Pamiętam, że zawsze kiedy dostawałem nowe propozycje pracy, gdy pojawiały się nowe wyzwania zawodowe, albo prywatne, to tuż po tym odczuwałem naturalny lęk o to, „jak sobie poradzę.” Tak było zawsze, gdy pierwszego dnia jechałem obejmować nową posadę w firmach, w których pracowałem, tak było gdy robiłem pierwsze wykłady na uczelni, w zakładach pracy, podczas konferencji, seminariów, kongresów. Bardzo się denerwowałem, gdy pierwszy raz sam zostałem na cały dzień sam w domu z moją starszą córką, kiedy była niemowlakiem. W takich sytuacjach, kiedy masz pierwszy raz zrobić coś całkiem nowego, odczuwasz całym sobą prostą prawdę, że:
WIEDZIEĆ O TYM JAK COŚ ZROBIĆ, A ROBIĆ TO, TO ZUPEŁNIE INNY SPOSÓB DOŚWIADCZANIA SIEBIE I SWOICH EMOCJI.
PRAWO DZIAŁANIA mówi, że trwałe rezultaty naszych oczekiwań, pojawiają się wtedy, gdy działamy.
Jak mówił Seneka „umiejętność robienia czegoś bierze się z robienia tego”. Tak więc działanie przenosi w nas z rzeczywistości pragnień i oczekiwań w rzeczywistość rezultatów i sukcesów.
Zdolność do działania jest kolejną umiejętnością, którą możemy podejmować ZA DARMO, gdyż obejmuje ona wykorzystanie naturalnych zdolności naszego umysłu.
Dzisiejszy wpis kończy mój cykl pt. „ZA DARMO”. Zapraszam Czytelników na mój kolejny wpis  z początkiem grudnia -  po powrocie z urlopu.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz