09 stycznia 2016

DZIAŁAM – Brian Tracy o OPIESZAŁOŚCI


Jeśli ktoś rozpoczął realizować noworoczne postanowienia jest wielce prawdopodobne, że napotkał opór przed działaniem. Jest kilka stanów, które wywołują taki opór . Jednym z nich jest OPIESZAŁOŚĆ, potocznie kojarzona z powolnością, odwlekaniem, przeciąganiem. Dotyczy nawyków indywidualnych, jak i instytucjonalnych, np. działań administracyjnych. Opieszałość jeśli wejdzie w nawyk potrafi zniweczyć najlepiej uzasadnione plany i cele. Radzenie sobie z nią jest w dzisiejszych czasach bardzo potrzebne.
Dzisiaj chciałbym się podzielić z Wami sposobami przełamywania opieszałości, których nauczyłem się od Briana Tracy, inspirującego mówcy, trenera i mentora. Metody można dobrać do swojego temperamentu, charakteru, stylu pracy i posiadanych nawyków.  Powiem  szczerze, że jeśli się je stosuje – DZIAŁAJĄ.
1.      Myśl na papierze. Przygotowuj się, dziel zadania na części. Wypisywanie szczegółów wymaga przełamania opieszałości.
2.      Zanim zaczniesz zgromadź wszystkie materiały i przybory – praca przygotowawcza pomaga w rozpoczęciu prawdziwego działania.
3.      Na rozruchu zajmuj się czymś niewielkim - Konfucjusz: „Tysiącmilowa wyprawa zaczyna się od jednego kroku”.
4.      Poszatkuj zadanie na części– „małe kawałki lepiej strawić”.
5.      Technika sera szwajcarskiego – weź niewielki fragment całości jaką masz do zrobienia  i skup się na tym co jest drobne, ale istotne do zrobienia.
6.      Zaczynaj od zewnątrz i najpierw kończ drobne zadania.
7.      Zaczynaj od wewnątrz i zabieraj się od razu za trudne tematy.
8.      Zrób to co wywołuje w tobie największe obawy, lub niepokój.
9.      Zaczynaj dzień od najmniej przyjemnego zdania.
10.  Myśl o przykrych konsekwencjach zaniechania wykonania danego obowiązku, lub zadania.
11.  Wyobraź sobie, jakie odniesiesz korzyści, jeżeli dokończysz to zadanie.
12.  Znajdź w ciągu dnia konkretną porę na pracę nad projektem – np. pracuję od 10.30-11.40. Umawiamy się z samym sobą na konkretne działanie w konkretnym czasie.
13.  Zrezygnuj z perfekcjonizmu. Rób od razu to co możliwe, a nie czekaj na to co będzie idealne.
14.  Określ dziedzinę, w której zwłoka ci zaszkodzi.
15.  Zmuszaj się do doprowadzania spraw do końca.
16.  Utrzymuj wysokie tempo – poruszaj się szybciej, działaj, bądź szybki w tym co robisz.

Co myślicie o tych sposobach? A może ktoś z Was ma własne, którymi zechce się  podzielić z innymi? Chętnie  się dowiem i skorzystam.









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz