15 sierpnia 2015

ROZBRAJANIE ZAZDROŚCI


Olbrzymie współczucie wywołuje u mnie uczucie zazdrości, którym potrafią obdarzać się ludzie. Przed wielu laty sam często tak się przejawiałem.
Czego najbardziej zazdrościłem? Postawy, cech, których nie wypracowałem u siebie. Zazdrościłem też statusu materialnego oraz mądrości i popularności.
Zazdrościłem tym, którzy są znanymi artystami, nie bacząc na to, że zanim poznał ich świat zainwestowali tysiące godzin na treningi, ćwiczenia i rozwijanie swoich talentów.
Zazdrościłem kulturystom wspaniałej sylwetki. Nie postrzegałem jednak ich wyglądu jako rezultatu pracy nad dyscypliną w zakresie sposobu odżywiania i systematycznych ćwiczeń.
Zazdrościłem niektórym naukowcom łatwości wyrażania się na temat znanej im dziedziny wiedzy i umiejętności upraszczania tego, co wydaje się być skomplikowane. Zwykle jednak był to rezultat ich wnikliwości i zaangażowania w pracę nad tematem, który ich fascynował.
Zazdrościłem dobrym piłkarzom owacji na stojąco. Nie dostrzegałem tego, że zanim pojawiły się owacje widowni spędzili całe dnie na solidnych treningach, wylewali litry potu i uczyli się znosić pierwsze porażki.
Zazdrościłem innym tego, że ludzie do nich lgnęli i chcieli ich naśladować. Zwykle jednak uwagę na sobie koncentrowali ci, którzy przejawiali zdecydowane cechy charakteru, nad którymi pracowali całe lata znosząc swoje słabości, krytykę i brak życzliwości innych.
Sukces i uznanie osiągali dzięki cierpliwości, odwadze i wytrwałości.
Przestałem zazdrościć i „wziąłem się w garść” sam pracując solidnie nad każdym obszarem swojego życia, dbając o swój rozwój umysłowy, zdrowotny, emocjonalny, dobre relacje z innymi i samym sobą i rozwijanie swojej duchowości, odkrywając różne sposoby pielęgnacji własnej duszy.
Przestałem zazdrościć rozumiejąc, że każdy DOBRY REZULTAT jest funkcją nakładu pracy i osobistego talentu, który każdy z nas posiada.
Odkrycie swojego talentu i praca nad nim to nasza największa osobista przygoda, jaką możemy przeżywać przez całe życie ciesząc się sobą i rezultatami swojego działania.
Skupiając się na sobie przestajemy narzekać, bo koncentrujemy się na wypracowaniu pożądanych rezultatów w naszym życiu. Praca nad sobą jest odtrutką od nałogu zazdroszczenia innym i pozwala podnosić jakość swojego życia.
Gdy wiemy, że REZULTAT jest dzieckiem TALENTU i PRACY NAD SOBĄ w środowisku CIERPLIWOŚCI, WYTRWAŁOŚCI i ODWAGI, zazdrość przestaje być aktywna w naszym życiu. Znika, rozpływa się, odchodzi, jak każda burza, odsłaniając świetliste oblicze naszej MOCY.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz