12 grudnia 2015

DZIAŁAM – O ODPOWIEDNIEJ MOTYWACJI


 Wkrótce spora część z nas zacznie zbierać się do noworocznych postanowień. Koniec roku to dobry okres na zrobienie remanentu w swoim sprawach. To również najlepszy czas, żeby korzystać z energii pożegnania tego co odchodzi i witania tego co przychodzi. Zanim usiądzie się do przygotowywania  noworocznych postanowień warto przemyśleć sobie ich treść i zadać sobie jedno pytanie, które pomoże w tym, żeby DZIAŁANIE nad ich wprowadzeniem było skuteczne.
To co chcemy żeby zaistniało w naszym życiu  bardzo łatwo można wypowiedzieć, chociaż wiem, że samo myślenie o zmianach u wielu ludzi może wywoływać dreszczyk lęków i negatywnych skojarzeń.  Tych, którzy wiedzą czego chcą i określą to na piśmie, od sukcesu dzieli podjęcie  działania.  DZIAŁANIE przychodzi znacznie trudniej niż samo nazwanie i spisanie celu. Przez lata szukałem przyczyny tego dlaczego tak jest. Motywowałem siebie i setki ludzi, z którymi pracowałem i KTÓRYCH szkoliłem przez całe lata. Zrozumiałem kiedyś, że nawet najlepsza mowa, najlepsze argumenty, albo „trafią na odpowiedni grunt”, albo nie trafią. Po jakimś czasie uwolniłem się od odpowiedzialności za rezultaty motywowania innych. Stało się to, gdy  uświadomiłem sobie, że to czy ktoś podejmie skuteczne działanie czy nie, w mniejszym stopniu zależy od motywującego, a w większym od indywidualnej odpowiedzi na to kluczowe pytanie, o którym pisałem na początku i teraz je TOBIE zadaję.:
CZY TO CO CHCESZ OSIAGNĄĆ W SWOIM ŻYCIU JEST DLA CIEBIE WAŻNE?
Gdy motywujemy kogoś do zarabiania większych pieniędzy, a dla niego to nie jest ważne to rezultat działań w tym celu będzie zerowy. Gdy chcemy zachęcić kogoś, żeby poprawił swoja sylwetkę, a dla niego jego wygląd nie jest wartością- rezultat będzie podobny. Jeśli motywujemy siebie do JAKIEGOKOLWIEK działania,  to jego podjęcie oznacza, że to co robimy jest dla nas WAŻNE.
Co to znaczy, że COŚ jest dla nas WAŻNE? To znaczy, że jesteśmy w stanie zrezygnować z innych zajęć spotkań, przyjemności i sposobu życia, żeby zainwestować czas i  pieniądze,  w inne działania.
Zmiana sylwetki, to inwestycja kilku godzin dziennie w inny sposób odżywiania, aktywności fizycznej, długości snu, wyposażenia lodówki, czasu spożywania posiłków, wyrobienia świadomości żywieniowej. To potrzeba poznania fachowej  literatury, zakupu stroju do ćwiczeń i, gotowość na bycie asertywnym, gdy w słuchawce telefonu usłyszymy  głos przyjaciela, który mówi, że właśnie jest plan, który jest rozbieżny z naszym.
Zwiększenie zarobków wymaga wyjścia ze strefy komfortu, przełamania lęków, nauczenia się nowych umiejętności, poświęcenia czasu na zdobywanie nowej wiedzy, praktykę działania i ćwiczenie w sobie wielu cech takich jak wytrwałość, cierpliwość, opanowanie, zaufanie, uczciwość, duma z tego co się robi i wiele innych.
Umiejętność mówienia bliskim słowa „NIE” sprawdza, jak ważne jest dla nas podjęcie działania w celu osiągnięcia nowych rezultatów.
Gdy to co chcemy osiągnąć jest dla nas NA PRAWDĘ WAŻNE, wtedy jesteśmy gotowi na ZMIANĘ STYLU ŻYCIA. Wówczas możemy skutecznie PODJĄĆ DZIAŁANIE. Krótkotrwały impuls kończy się „słomianym zapałem”, który bazuje na naiwnym oczekiwaniu, że można zmienić wiele nic nie zmieniając.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz